Pasiune light: filmul romanesc

Intocmai cum soarecele de biblioteca, din dragoste pentru lectura, iti va devora literele, iti va hartuii cuvintele si iti va strivi paginile cartilor daca-l vei lasa in mijlocul bibliotecii din propria sufragerie, aidoma am sa ma comport si eu daca ai sa-mi oferi oportunitatea vizionarii uneia dintre recentele productii autohtone din domeniul cinematografiei.

In urma cu vreo doua saptamani, am dat nastere unei pasiuni, momentan sunt unul dintre nebunii care savureaza filmul romanesc. Astfel, am reusit sa urmaresc trei dintre cele mai proaspete filme de la noi. Nu te astepta sa povestesc cate putin din actiunea fiecaruia, nu-mi plac descrierile text ale filmelor, prefer sa vad un film fara ai cunoaste rezumatul.

Mentionez doar ca Weekend cu mama il consider un film bunicel cu un final brusc, se termina prea dintr-o data, parca lasandu-te tamp pentru cateva secunde. Regizorul in cazul de fata, trebuie sa recunosc, cunoaste sensul adjectivului “imprevizibil”.

Debutul lui Horatiu Malaele ca regizor in lumea cinematografiei, poarta o denumire sugestiva Nunta muta, genul de film pe care nu trebuie sa-l ratezi. O pelicula care “improasca” ochiul privitor cu foarte multa energie si culoare, reusind astfel sa creioneze frumusetea satului romanesc si pofta de viata a oamenilor din anii ‘50.

Din aceasta serie de trei, Pescuit sportiv este de departe cel mai greoi datorita modului de filmare, “prin ochii personajelor”, tehnica care provoaca oarecare stari de ameteala.
Cu toate acestea nu poti sa nu remarci rolul bun interpretat de actrita Maria Dinulescu.
In rest, astepti multe si primesti putine pe durata celor 80 de minute.

Atunci cand ai timp de-o tigara si o cafea, fa un mic exercitiu de memorie si aminteste-ti ce filme cu eticheta “Made in Romania” sunt demne de urmarit. Poate imi vei zice si mie de ele.